söndag 3 juni 2018

Att observera dimensionella UFO:s

(Ibland flög de så lågt att jag kunde se piloten i cockpiten)
Under mina första år som kontaktperson fick jag lära mig svenska flygvapnets rutiner. Deras responstid, vad de såg och inte såg och piloternas arbetstider. Att observera UFO är inte bara ljussken på himlen – det finns långt fler signaler som jag berättar om här. 

Försvaret uppmärksammade

För att börja från början trodde jag inte att de kontakter jag hade märktes av försvaret. De syntes ju oftast inte för ögat. Men jag fick snabbt lära mig motsatsen. Beroende på vilken utomjordisk grupp som kontaktade mig var responsen olika från försvaret. Det sade mig att utomjordisk infasning i vår tid och verklighet var olika och olika märkbar för försvaret.

Semesterjour på Såtenäs

Boka tid för kontakt kunde kräva lång förberedelsetid och orsakade uppmärksamhet hos försvaret. Fast jag inte såg något skepp från marken kom ändå försvaret lågt sniffande*. Det fanns bara en slutsats att dra och det var att farkosterna registrerades på deras radar. Men det fann mer att lära sig om försvarets rutiner. Vissa saker var skrattretande. Under juli månad mitt i semestern var vi aldrig störda av försvaret. Tog tid innan jag fick bekräftat att de var på semester allihop utom ett plan i Såtenäs som hade semesterjouren. Det planet var avsett för ryssen och inte konstiga radarekon.

Slö responstid

Att deras responstid kunde vara ända upp till 30 minuter var längre än sämsta jag kunde föreställa mig. Hos mig kom de på 15 minuter när de trimmats i ett halvår av mina besökare. Under helgen var vi ofta ifred. Men hade vi haft möten under helgen kom de fem över nio på Måndag istället! Markpersonalen kom alltså före piloterna och hade planen redo. De kan om de lägger manken till. Lite betryggande i alla fall tyckte jag.

(Före nio var de aldrig uppe. Men fem över svepte de över. Bra jobbat av grabbarna)

Piloternas OB-tillägg

Genom att veta när flygvapnet ingrep eller inte ingrep kunde jag lista ut att de hade avtalsenliga arbetstider mellan kl 9 och kl 17, Måndag till Fredag. Endast om besökare låg kvar över kl 17 hängde de kvar och jagade klart. Senare klockan 20 brukade de ändå ge sig av hem. Antagligen en avtalssak det också. Antagligen ökade OB-tillägget ytterligare eller så hade de avtal som stipulerade deras arbete. Det var inte alltid de åkte hem då om skepp hängde kvar. Men lugnare blev det i alla fall kl 20. Vid det laget var vi ganska illamående av att skeppen flyttat på sig gång på gång (för att undvika skador för flyget). Snabba förflyttningar fick marken att tippa rejält. Aldrig mer tänkte jag varje gång.

Kustförsvaret lägger sig också i

När vi befann oss i eller nära kuststäder som till exempel Stockholm, Malmö eller Göteborg satte man in helikoptrar istället. Jag gissar att jetplanen skulle fått klagomål på sig för de sveper lågt när de jagar. Men vem vet, man kanske inte vill riskera ha ett JAS platta cyklar i en park igen. Dålig marknadsföring skulle det bli. Responstiden var ibland över en timma men de var desto ihärdigare. Antagligen behövde de inte tanka lika ofta för de kunde hålla på nästan hela dagen.

(De kan vara envisa för bränslet tycks räcka i en evighet)

 

Hur kan du observera själv?

När skepp kommer nära märks de och ligger de lågt märks de tydligt. Ett UFO eller dimensionellt skepp kan orsaka yrsel om det ligger rakt ovanför dig. Det kan till och med uppstå en tillfällig virvelvind som kan få en stuga som min att plötsligt skaka till. Det var så jag uppmärksamma dem i början. Flyttar skeppet sig och lägger sig bredvid kan de orsaka upplevelsen av att rummet tippar eller att man tillfälligt tappar balansen. Likaså när de flyttar på sig för att undvika kollisioner med flygvapnet eller om de kommer inglidande från sidan. Det är okej en gång, då skrattar man bara, men när det sker gång på gång blir man till slut illamående intill sjösjuk. Då önskar man OB-tillägget vore kostsammare och budgeten för flygfotogen skenat iväg.

Fler förnimmelser av dimensionella skepp

Skeppen kan även orsaka en känsla av lock, tryck, tyngd eller motsatsen, alltså lättare. Man kan uppleva det tungt att andas eller hjärtklappning beroende på ursprung de kommer från. Tyvärr kräver det kunskap om portar för att kunna skiljas från portfenomen som kan uppstå på en plats. Men det fördjupas i den nya boken som är på väg om dimensionsportar**. Hur du reagerar är också personligt och beror på var du befinner dig och vad du uppmärksammar. Du kan förnimma både innan, under, efter de kommit. Ett UFO eller så kallat dimensionellt skepp behöver alltså inte vara visuellt synligt under dessa observationer.

(Foto från 2016 när en dimensionsport öppnar sig och ett skepp ligger inuti virveln rakt ovanför)

Visuella iakttagelser

Vi skall ju inte avsluta det här inlägget utan att räkna in visuella iakttagelser. Lättast är det när det är skymning eller natt. Då har du möjlighet att se och känna igen dem på deras snabba växlande rörelser, riktningsändringar och plötsliga uppdykande och försvinnande som är karakteristiskt för UFO. Men det förutsätter att du har en referens på himlen i form av en stjärna till exempel. Annars kan du lätt luras av ögats små mikrorörelser. Sådant kan få Venus att hoppa och tros vara en farkost.

När kommer mullret?

Några iakttagelser som få känner till och därför få lägger märke till är att de kan uppfattas som en blixt när de passerar lågt. Det är lättast när det är molnigt ute eller på kvällstid. Jag har kommit på mig att stå och vänta på åskmullret, med det kommer inget! På dagtid kan UFO uppfattas som en snabb grå skugga när det passerar nära marken. Är man två som ser samma sak kan man vara säker på att det inte var de egna ögonen som lurade en.

Hur kan du fånga på foto?

Inget av det här går att fotografera om de inte avsiktligen poserar för det. Är de dessutom osynliga genom att de ligger utanför vårt spektrum är det genast svårare, men inte omöjligt. Om du pillar bort IR och UV filtret i din digitalkamera kan man få in saker som rör sig över himlen utanför synområdet. Bäst är att ha kameran i videoläge för då fångar man de snabba rackarna lättare. De har inte koll på allt.

Dimridåer avslöjar

Inte ens det vidgade området kan räcka alla gånger. Men trots det går det ändå att fånga dem på bild om man är uppmärksam. Ibland kan de bilda moln där de ligger genom att de joniserar luften kring sig. Jag har lyckats ta några bilder men man måste var snabb för på den tiden det tar att hitta molnet igen i sökaren och trycka av kan det vara borta. I några lägen har jag fångat karakteristiska molnformationer över en plats men det är inte alltid skepp utan ett resultat av en dimensionsport som står öppen och påverkar luftjonisering.

(Dimformation orsakad av besökarnas jonisering av luften. Foto från 2017)
(Taget bara några sekunder efter första. Ändå hann den till höger försvinna)

 

Katt och råtta

Tro inte att du lyckats fångat katten för att du har tagit ett foto. Det är inte slut där. På framkallningsfilmens tid var jag extra noga att inte förlora mina bilder. Jag lade noga undan dem i en speciell låda bara jag hade tillgång till. Tro inte de låg kvar när jag öppnade senare. Borta. Ge inte upp för det, men tro inte att du fångar utan tillåtelse och utan att det passar deras syften. Men du kan vara mer uppmärksam på den osynliga närvaron. Bild är inte allt. Även om kraftig yrsel inte är påtagligt på fotopapper så är det tillräckligt 'to really rock your world'.


Lycka till med att hitta dina signaler och dina korrelationer till flygvapnets flygande cirkus.
Skriv gärna en rad och berätta. Alltid roligt att få höra nya iakttagelser.***

Mikael Kvist,
forskare och kontaktperson

--------------------------------------------------

Apptips: Nu finns det en bra App till telefon om du vill kolla vad för flyg som är uppe. Flightradar24 är en goding. Om du inte ser flygvapnets plan på appen är de på hemligt allvarligt uppdrag att avvisa främmande flygande objekt från radarn.

* Reguljärflyg har alltid ett jämnt långsamt kommande och långsamt avlägsnande ljud för de flyger utmed fastställda raka rutter. Ignorera dom ljuden. Flygvapnet däremot gör ofta kraftiga svängar. Det leder till att högt buller kan komma och försvinna fort. Vänder dom baken mot dig blir det ett dån och vänder de nosen mot dig försvinner bullret nästan helt.

** Mer om infasning av dimensionella skepp kommer i den kommande boken om dimensionsportar. Det kommer dyka upp en blänkare om boken här på Om Tiden när den finns till försäljning. Boken kommer att publiceras på www.spektra-art.se.

*** Du kan nå mig via www.mikaelkvist.se. Titta gärna in där! 

..
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar